Колір затвердженого макета сильно відрізняється від надісланого при відкритті файлу для друку!
І так, колір затвердженого вами макета з прищепи сильно відрізняється від макета який передав вам дизайнер, попередньо підготувавши його для друку, одна з найпоширеніших причин, чому так і що з цим робити!?
І так по порядку:
Ви затвердили макет, зазвичай в 99,9% це робиться поштою і затверджується прив'ю зроблене з робочого макета вихідника, як правило формати jpg, gif або png (універсальні формати, можна відкрити практично на будь-якій платформі Windows, Android… і без спеціалізованих) програм, обходячись лише стандартними засобами).
Дизайнер підготував макет для друку, згідно з висланими вами тех-вимогами, або орієнтуючись на вид продукту, який вам потрібен згідно зі стандартними тех-вимогами, (цифровий друк, офсетний, широкоформатний друк…).
Після підготовки макета до друку, згідно з тех-вимогами, макет був висланий вам поштою або викладений на файлообмінник і вам було передано посилання, тип передачі безпосередньо залежить від розміру файлу, до 10 метрів це пошта, більше файлообмінник.
Після того як ви отримали готовий для роботи файл, поштою або за допомогою посилання завантаживши його з файлообмінника, більшість намагаються його відкрити, (звичайна людська цікавість, а що там!?), як правило, це у багатьох виходить, але ви бачите не те що стверджували, зображення сильно спотворене у колірному рішенні, перед вами або подібність затвердженого макета але з кислотними кольорами та відтінками, або сильно затемнений макет із сильно заваленими по тону кольорами, або взагалі з інверсними кольорами, де має бути біле чорне і навпаки.
Дизайнер напевно знущається, це не те, що ми стверджували ..., подібна думка виникне у багатьох замовників побачили подібне вперше в житті і не дуже обізнаних в галузі друку та колірних профілях.
Що ж сталося і як бути!?
Якщо у вас файли для друку в tif, psd, eps і ви намагаєтеся відкрити їх за допомогою підручних програм, на кшталт ACDSee, або стандартними засобами Windows, Android…, а програм подібних до Photoshop, Illustrator у вас не встановлено, то швидше за все з вашими файлами все добре і на друку все буде саме так за кольором як ви стверджували за прищепи.
Чому ж ви бачите сильно спотворене зображення!?
Щоб бути максимально коротким і не вдаватися в технічні аспекти колірних профілів і тп технічної інформації, вам потрібно знати одне, макет для друку готується в колірній моделі CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, Key color - синій, червоний, жовтий, чорний), цих чотирьох кольорів складаються всі інші кольори та відтінки, все друкарське обладнання адаптоване і виготовлено орієнтуючись саме на цю колірну модель, цей стандарт прийнято за еталон і всі друкарні просять надавати макети саме в цьому стандарті.
Екрани-же працюють за колірною моделлю RGB (Red, Green, Blue - червоний, зелений, синій) з цих трьох кольорів складаються всі інші кольори та відтінки, які ви бачите на своєму екрані незалежно від обладнання, (комп'ютер, ноутбук, планшет або екран телефону), всі виробники екранів орієнтуються саме на цю колірну модель при виготовленні екранів, у свою чергу компанії, що займаються програмним забезпеченням, також переважно орієнтовані на RGB кольори, для коректного відображення програм на екранах.
Що ж сталося: надісланий макет для друку в CMYK, ви відкриваєте у себе на пристрої, не маючи спеціалізованої програми в RGB, відмінності колірних профілів не є критичною програмною помилкою, щоб не відкрити макет і в більшості випадків він відкривається, але програма не вміє працювати з CMYK і намагається на свій лад і програмну оболонку перетворити кольори в RGB, в 90% вона робить це з сильним спотворення кольорів, в результаті ви бачите кислотні кольори, або інверсії за кольором, або інші інші спеціалізовані ефекти за кольорами.
Для коректного відображення вам знадобляться спеціалізовані програми комп'ютерної графіки, такі як Photoshop, Illustrator, CorelDraw…, у цих програмах вбудований спеціальний модуль, що дозволяє коректно відображати створювані макети у CMYK на RGB екранах.
Чому так складно!
Є ряд технічних моментів і все це можна розписати не на один том, основний акцент робиться на оптимальну якість при мінімальних витратах в обох областях.
Для друку RGB (3х) кольорів недостатньо, для якісної передачі зображення на папері, вінілі, тканині, оптимальним є CMYK (4ре), отримуємо хорошу якість при мінімальному використанні фарб, було виявлено за допомогою багаторічної спроб і помилок.
І навпаки CMYK дуже складна система колірної передачі для відображення на екранах, методом проб і помилок, оптимальним якість відображення при мінімальній кількості кольорів став RGB профіль, при необхідності можна виготовити і екрани з відображенням CMYK, але вони на порядок складніше у виготовленні технічно, а значить і на порядок дорожче, а на зовнішній вигляд ви навряд чи зможете відрізнити такий екран від звичайного, і все це означає, що економічно не вигідно виробляти подібні екрани, тому стандартом для екранів став RGB колірний профіль, а різницю в колірних профілях компенсували програмними модулями в спеціалізованих програмах.
У професійних програмах комп'ютерної графіки існують спеціальні модулі, які допомагаю коректно зберігати прищеп для демонстрації в RGB з розроблюваного макет для друку CMYK, по суті ви бачите максимально коректне відображення робочого макета, (поправка на спотворення екранів їх кольору калібрування…).
В даному випадку, підготовлений макет для друку в колірній моделі CMYK, насильно відкритий звичайними стандартними засобами перегляду зображень, які в більшості не вміють працювати з колірним профілем CMYK, але розуміють формат зображення, тому і відкривають його, але тільки з деякими спотвореннями, як можуть…
Один і той же вихідний підготовка для друку в CMYK, відкритий за допомогою спеціалізованої програми (illustrator, Photoshop, InDesign ...) і просто підручними стандартними засобами не розрахованими на роботу з даним колірним профілем CMYK.
Рекомендація: Якщо при відкритті макета підготовленого для друку ви бачите сильно кислотні кольори або інші спотворення, що явно відрізняються від затвердженого макета (eps, tif, psd…), і у вас немає спеціалізованих програм комп'ютерної графіки, то швидше за все вам не вдасться побачити справжні кольори макета , але як варіант ви можете спробувати відкрити його за допомогою іншої програми і можливо вона зможе коректніше відобразити ваш макет.