Для більшості людей, що вживають слово креатив або креативно, це просто модно - наворочений звук, сенс якого багато хто просто не знає, до того ж у більшості випадків, застосування слова креатив, просто безглуздо і не має нічого спільного з його значенням.
Що таке креатив?
Креатив (від англ. сreate) - творче не стандартне рішення, що виходить за рамки прийнятого і логічного, але все ж має глибоко завуальований зміст, (найголовніше в цьому всьому зрозумілий сенс, в іншому випадку отримуємо «абсурд»)
Найчастіше слово креатив плутають із двома словами, оригінально та абсурдно.
Оригінальним може бути все, що завгодно, воно може трохи відрізнятися від загально прийнятого (наприклад оригінально подана ідея), але від цього воно не стає креативом, як відомо дизайн (наприклад дизайн поліграфії) для того і потрібен, щоб кожен новий макет був неповторним і не схожим на проекти конкурентів, що вже існують, тим самим виділяючи саме Вашу послугу або продукт.
З абсурдом все набагато простіше, ви дивитеся на творіння і скільки ви б на нього не дивилися, вам так і не зрозуміла ідея, що ж хотів сказати автор цим! «абсурд» (дивлюся в книгу – бачу фігу).
У рекламі креатив використовується вкрай рідко, особливо в нашій країні, тому що будь-які дії вимагають певних грошових вкладень, починаючи від самого дизайну і закінчуючи донесенням інформації (макета) до широкої публіки (рекламні листівки, білборди, журнали…)
Сама ж розробка креативної ідеї, а згодом втілення її в макет, вимагає значних грошових вкладень, на відміну від просто красивого дизайну, який до того ж буде всім зрозумілий і не буде сумнівів щодо віддачі від реклами, що зазвичай ставиться на перший план замовником при Розробці дизайну іноді доходячи до мінімалізму з погляду дизайну і в результаті отримуємо не гарний дизайнерський макет, а стаття з фотографіями графіки на кольоровому фоні.
Дозволити собі експерименти з креативною рекламою можуть не багато, особливо в нашій країні, де широкі маси людей звикли особливо не замислюватися над змістом тієї чи іншої реклами і приймають бачене за дійсність, також більшість робіт робляться в найкоротші терміни (часто чую: макет потрібен на вчора), а креативна розробка макета вимагає великих витрат у часі, потрібно вигадати саму ідею, потім її потрібно втілити в життя у вигляді макета і вже потім стає зрозуміло, наскільки ця ідея креативна і чи працюватиме вона.
Потрохи тенденції ринку реклами змінюються, завдяки тому що ринок поступово насичується рекламною продукцією і з кожним роком її стає все більше і різноманітнішою, споживач поступово звикає до її достатку і просто перестає її помічати і бачить лише те, що він сам хоче знайти або те, що вибивається із загальних рамок рекламного дизайну, так звані нестандартні рішення або просто креатив, який все частіше використовується в рекламних цілях.
Ось деякі приклади цікавої реклами з натяком і не тільки на "креатив":