Головне – зрозуміти суть проекту

Дизайн є продовженням роботи з організації матеріалу, яка починається в той момент, коли стає ясною головна ідея проекту.

 

Хороший дизайн прив'язаний до конкретного проекту і не є шаблоном робіт, що вже раніше розробляються, підігнана під новий проект. Мета проекту та відносне значення кожного моменту, який ви прагнете зробити ясним, сильно впливають на вибір найефективнішого розташування матеріалу під час розробки дизайну.

 

Якщо ви не до кінця уявляєте цілі, переслідувані проектом, або не можете визначити відносний пріоритет кожного компонента своєї головної думки, то процес дизайну буде для вас важким, а результат вийде невиразним, тому що передані матеріали для розробки дизайну будуть остаточно не сформульованими.

 

Припустимо, ви створюєте макет інформаційної листівки, в якому передбачається розмістити серію зроблених цифрових знімків. Не оцінивши попередньо роль ілюстрацій у документі, ви зможете їх правильно розставити. Доведеться приймати дуже суб'єктивні рішення на кшталт: «Ось цей малюнок, здається, непогано виглядатиме тут». Якщо ж ви добре уявляєте собі зв'язок фотографій з текстом і один з одним, то легко визначте їх правильний розмір і порядок прямування.

 

Кожен аспект друкованого документа — його розмір, шрифти, кількість тексту, відносні розміри та взаємне розташування елементів — виступає як носій головної думки (меседжу). І якщо ця головна думка не враховувалася під час створення документа, то читач зрозуміє готову роботу не так, як вам хотілося б. Перш ніж розпочати проект, запитайте себе:

 

• Кому адресовано публікацію?

• Яка головна думка, суть вашої роботи?

• У якому вигляді постане перед читачем (на папері, на екрані монітора тощо)?

• Чи одержують ваші читачі аналогічні публікації з інших джерел чи від ваших конкурентів?

• Як ця публікація пов'язана з іншими публікаціями?

 

Чим ясніше ви уявляєте собі завдання проекту та цільову аудиторію, тим якіснішим буде отриманий результат.

Рішення, що приймаються по ходу дизайну, рідко є результатом раптового творчого осяяння (начебто лампочки, що спалахує над головою персонажа якогось коміксу).

 

До вдалого варіанту графічного дизайну зазвичай приходять методом спроб і помилок. Його шукає той, хто готовий перевіряти варіанти, поки не побачить найкращий.

 

Настільні видавничі системи дозволяють створювати зображення на комп'ютері, але навіть найпотужніша комп'ютерна система не може навчити гарному дизайну.

 

Перевірте різні ідеї.

 

Не намагайтеся зробити ескізи надто докладними – замініть текст тонкими лініями, заголовки – товстими (або напишіть їх друкованими літерами), а на місці фотографій чи ілюстрацій намалюйте смішні пики. Навіть таке схематичне уявлення дозволить вам зрозуміти, який варіант кращий.

 

Натхнення треба шукати

 

Привчайте аналізувати чужі роботи.

 

Навчіться відрізняти зручний дизайн від невдалого. Ваш погляд привернув меню в ресторані? Затримайтеся на мить і подумайте, чим воно вам подобається. Рекламне оголошення в газеті здається невиразним і безглуздим?

 

Розберіть його та з'ясуйте, чому воно не справляється зі своїм завданням.

 

Майже кожен досвідчений дизайнер має портфоліо, що містить виконані роботи, які варті уваги.

 

Якщо ваші документи призначені для друку у дві, три чи чотири фарби, увімкніть у свою колекцію та кольорові роботи.

 

Не випадайте з контексту

 

Успішні дизайнери завжди знаходять час, щоб відчути середовище, в якому вони працюють, та аудиторію, якій адресована їхня творчість.

 

Важливо розуміти, що саме робить ту чи іншу роботу успішною, також необхідно завжди відчувати навколишній контекст. Інакше висловлюючись, не можна творити у вакуумі.

 

Дизайн, який чудово підходить для «різкого» місцевого журналу, може виявитися недоречним в інформаційному буклеті з управління фінансами. І щоразу, зіткнувшись із дизайном, який вам подобається, запитайте себе, як дизайнер застосував своє вміння, щоб встановити контакт із конкретною аудиторією.

 

Чим більше ви дізнаєтеся про дизайн, тим виразніше зрозумієте, що в ньому немає магічного універсального способу. Найкращі дизайнери чудово володіють мистецтвом поєднувати базові графічні елементи різними способами, щоб донести свою головну думку до різних аудиторій.

 

Дуже просто забути, що програмне забезпечення настільних видавничих систем — це лише інструмент, засіб втілення творчих задумів дизайнера.

 

Занадто часто дизайнери мимоволі піддаються спокусі підігнати свій задум під вбудовані функції своєї улюбленої програми. Не трапляйтеся у цю пастку. Творчий процес має протікати незалежно. Завжди знайдеться спосіб реалізувати гідну ідею.

 

Щоб зосередитись на дизайні та обійти пастки технологій, перегляньте роботи професійних дизайнерів, що являють собою приклади витонченості. Спробуйте включитися в роботу якоїсь місцевої спілки рекламістів чи художнього об'єднання.

 

Пошукайте в Інтернеті, з ким ви могли б обмінятися думками щодо дизайну документів. Неважливо, чи маєте ви відношення до реклами або до «паблік рілейшнз». Ті, хто займається підготовкою публікацій, вирішують спільні завдання – вони інформують, мотивують та переконують інших людей.

 

Таке спілкування допоможе вам побачити нові перспективи як у сфері дизайну, так і комунікації.

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови прямого посилання на basov.com.ua

Kyiv

Ukraine

лого basov