Принципи дизайну

Кожен друкований документ, незалежно від його форми та призначення, будь то рекламний флаєр або багатосторінковий каталог, він повинен мати певні якості.

 

Поданий нижче список можна вважати перевірочною, аналогічною діагностичній карті автомобіля. Якщо ваш документ не задовольняє будь-якому з цих принципів, то є сенс подумати про його доопрацювання:

• Доречність

• Пропорційність

• Напрямок

• Єдність стилю

• Контраст

• Цілісний образ

• Стриманість

• Увага до деталей

• Ритм

І ще треба уявляти, скільки часу читач готовий витратити на документ чи публікацію.

 

Доречність

 

У кожного графічного елемента має бути своя функція.

Як у музиці немає милозвучних чи неблагозвучних нот, так у дизайні немає поганих чи гарних елементів – лише підходящі чи невідповідні.

Вдалий графічний дизайн є доречним. У процесі дизайну приймаються рішення, що дозволяють висловити головну ідею. Завдання дизайнера полягає в тому, щоб головна ідея не виявилася чужою для передбачуваної аудиторії.

Рекламний буклет музичної студії та престижної адвокатської контори не можуть виглядати однаково.

Стриманий стиль фінансового інформаційного каталогу навряд чи можна рекомендувати аналогічній компанії, по садівництву.

Реклама для глянсових журналів потребує іншого підходу, ніж рекламні оголошення в газетах, що містять переважно інформацію про ціни.

 

Кожен елемент дизайну необхідно зважувати на його здатність допомогти читачеві сприйняти головну ідею. Без вагань відмовляйтеся від привабливої ​​графіки, якщо вона не відповідає духу вашої публікації. Розкішних зображень, які не мають до неї жодного відношення, дуже багато. Так само інструментальні засоби ПЗ видавничих систем не повинні заважати передачі сенсу публікації.

Якщо в програмі можна миттєво створити градієнтну заливку, це ще не означає, що градієнтна заливка взагалі потрібна. І якщо у вас є гарний декоративний шрифт, то саме по собі це не дає достатньої підстави для його застосування. Не думайте про те, що ви можете зробити, це константа для будь-якого проекту. Краще подумайте, що ви повинні зробити.

Досить часто вірне рішення, знайдене дизайнером, не відрізняється складністю та не задіяє жодних новомодних функцій програмного забезпечення. Ясність, організація та простота так само важливі у дизайні, як і в ремеслі письменника.

Пропорції

 

Розмір графічного елемента має визначатися його відносним значенням та оточенням.

У графічному дизайні немає абсолютних істин, успіх визначається гармонійністю поєднання кожного фрагмента готової роботи з іншими.

Наприклад, розмір заголовка диктується як його важливістю, так і відстанню, що відокремлює його від сусідніх елементів, основного тексту та ілюстрацій. Великий заголовок, втиснутий в обмежений простір, викликає асоціацію з прокрустовим ложем.

А надто маленький, оточений широкими полями, навіює тугу.

Правильна товщина ліній, що підкреслюють - на жаргоні поліграфістів їх прийнято називати лінійками - також визначається розміром шрифту і шириною вільного простору. Занадто товсті лінійки заважають читати.

А надто тонкі позбавляють заголовок виразності. Про пропорції необхідно пам'ятати та розміщуючи на сторінці малюнки чи фотографії. Увагу читача привертає найбільша ілюстрація. Розміри малюнків повинні відповідати їхній відносній важливості.

Кегль шрифту і інтервал між рядками повинні співвідноситися з шириною колонок. Як правило, великий шрифт краще виглядає у широких колонках, а дрібний у вузьких.

 

Напрям

 

Гарний графічний дизайн веде читача з публікації.

Переглядаючи публікацію, читач повинен вловлювати у ній логічну послідовність фактів. Графічний дизайн при цьому відіграє роль дорожньої карти, яка веде його від одного пункту до іншого.

«Маршрут» зазвичай прокладається відповідно до природного напряму погляду людини, що читає — з верхнього лівого кута в правий нижній.

 

Єдність СТИЛЮ

 

Стилістична цілісність досягається однаковістю оформлення.

Стиль визначається особливостями розташування елементів, що повторюються. Якоюсь мірою він складається на початку роботи і формується остаточно в міру розвитку документа.

Єдність стилю ґрунтується на деталях. Під деталями маються на увазі обмеження у виборі гарнітур та розмірів шрифту та рівномірний розподіл вільного простору по всьому макету, загальному стилю оформлення графіки та фонових заливок, використання однотипних плашок та елементів.

Слідкуйте за тим, щоб ваші документи мали внутрішню єдність стилю і не суперечили стилю документів вашої організації. Наприклад, якщо для першого розділу книги задані поля шириною 2,5 см, то і в інших її розділах вони повинні бути такими ж.

Єдність стильового оформлення багатосторінкового документа може бути досягнуто будь-яким із наступних способів:

• Дотримуватися встановлених ширини для кожного верба полів: зверху, знизу, праворуч і ліворуч.

• Забезпечити узгодженість гарнітури, кегля та відбивок для тексту, заголовків, підзаголовків та під підписів малювання.

• Витримувати однакові абзацні відступи, відстані між колонками та від тексту до ілюстрацій.

• Розташувати на кожній сторінці графічні елементи, що повторюються, — вертикальні лінії, колонки, рамки.

Наприклад, додавши в публікацію малюнок, що повторюється, або жирну лінію, можна створити «штучний горизонт».

Знаходження компромісу між єдністю стилю (монотонністю) і його різноманіттям (рябістю) є чи не найбільшою труднощою для дизайнера, мета якого полягає в тому, щоб його документи були виконані в єдиному стилі і при цьому не навівали тугу.

А навіюють її передбачуваність та симетрія, якщо вони домінують у документі.

 

Контраст

 

Контраст надає публікації жвавості та привабливості.

Контраст як би «розцвічує» публікацію, врівноважуючи текстові блоки, ілюстрації та вільний простір. Зверніть увагу, як у вдалих роботах інших авторів темні ділянки – великі заголовки, набрані жирним шрифтом, темні фотографії та блоки тексту – врівноважуються світлішими, де тексту менше.

У виданнях, де друкується багато реклами (у газетах, інформаційних бюлетенях, журналах), редакційний матеріал має сильно контрастувати з рекламними модулями. Це важливо, тому що контраст — це дороговказ читача.

Публікації, що справляють яскраве враження, багаті на контрастом. На кожному двосторінковому розвороті є виражені світлі та темні ділянки, багато вільного простору та графіки.

Документи, що містять багато тексту, зазвичай не дуже контрастні, кожна сторінка носить сіру уніформу. Такий непомітний стиль гарний в офіційних звітах та мовах, у прес-релізах.

Оцінити документ з погляду розмаїття неважко, якщо перевернути його догори ногами. Такий спосіб рятує від спокуси прочитати текст і дозволяє зосередитись на тональному балансі публікації.

Контрастні розміри шрифтів створюють зорове напруження, що допомагає привернути увагу читача. Наприклад, можна набрати заголовок і підзаголовок однією гарнітурою, але для заголовка задати великий кегль, а для підзаголовка набагато дрібніший.

В основі успішного графічного дизайну лежить баланс контрасту та єдності стилю. Публікація має бути оформлена з одного боку досить динамічно, щоб утримати увагу читача, а з іншого — в одному стилі, що забезпечує впізнаваність.

 

Цілісний образ

 

Роботу графічного дизайнера можна уподібнити до складання мозаїки.

Ваше завдання полягає в тому, щоб зібрати цілісний образ із окремих частин. При цьому не повинно залишитись жодної зайвої деталі, і всі елементи повинні гармоніювати один з одним.

Поняття «цілісний образ» включає у собі оточення, у якому перебуватиме публікація. Створюючи, скажімо, рекламний модуль для розміщення в газеті, уявіть собі, як він виглядатиме серед новин та інших рекламних модулів. Подумайте, що побачить адресат, який дістане з поштової скриньки створений інформаційний бюлетень або рекламний флаєр. Займаючись дизайном рекламного буклету, уявіть його у стійці для буклетів на виставці.

Для цілісності образу друкованої публікації дуже важливо, як виглядає двосторінковий розворот. Саме на розвороті, а не на окремих сторінках треба концентрувати увагу при створенні багатосторінкового документа (книги, журналу, буклету, каталогу). Якщо створювати кожну сторінку ізольовано, то кожна окремо може вийти дуже добре, але на розвороті вони не гармоніюватимуть один з одним.

Ліва смуга візуально приваблива та самодостатня.

Права смуга сама по собі теж виглядає чудово.

Однак, сусідуючи один з одним на одному розвороті, вони конфліктують і заважають читачеві отримати правильне враження про свій вміст.

Пам'ятайте, що читач сприймає сторінки на розвороті як ціле.

 

Стриманість

 

Прагніть простого дизайну.

З усіх принципів дизайну найважче, напевно, дотримуватися цього. Справа в тому, що сучасні видавничі пакети наділяють дизайнерів величезною силою, якої були позбавлені чудово навчені професіонали старої школи, озброєні дорогим обладнанням.

Маючи такі технічні можливості, неважко забути, що стриманість — це чеснота і що хороший графічний дизайн має бути невидимим для читача. Зловживання графічними трюками та зовнішніми ефектами породжує хаотичні нагромадження елементів на сторінці.

Прикладом стриманості в оформленні може бути обмеження шрифтового розмаїття документа вузьким набором ретельно відібраних гарнітур, накреслень та кеглів.

Пам'ятайте, що застосування контрасту може бути ефективним лише у стабільному, рівному макеті. Якщо кожен елемент сторінки агресивно намагається привернути увагу читача, то це не вдасться жодному з них. Зловживання контрастом робить публікацію слабкою, аж до того, що вона перестає надавати на читача будь-який вплив.

 

Ритм

 

Успішні дизайнери знають, як заволодіти увагою читача та як задати комфортний ритм.

Сучасний світ неспокійний і метушливий, не те, що раніше, і люди не знаходять (чи не хочуть знаходити) часу на читання. Дизайнеру важливо мати цю тенденцію на увазі і намагатися залучити читача та надихнути його на пошук інформації.

Багато зразків успішного дизайну містять врізання та невеликі вкраплення інформації, що допомагають читачеві правильно зорієнтуватися. Наприклад, важливий текст можна помістити на полях, і читачеві не доведеться переглядати всі сторінки, щоб знайти його. Такі візуальні підказки привертають увагу зайнятого читача, служать йому дороговказом.

 

Увага до деталей

 

Гарний дизайн ґрунтується на підвищеній увазі до деталей.

Стара істина, яка каже, що він ховається в дрібницях, справедлива і зараз. Найменша прикра помилка може скомпрометувати роботу, приємну у всіх інших відносинах.

Скажімо, зайві прогалини після крапок можуть утворювати дратівливі «дірки» у тексті. Такий самий ефект може виникнути, якщо текст, заверстаний у вузьку колонку, вирівнюється по ширині (ширина всіх рядків однакова). При цьому деякі рядки можуть стати рідкими (відстань між словами в них будуть занадто великими), і читач мимоволі розглядатиме не слова, а прогалини між ними.

Заголовки та підзаголовки, розміщені в кінці колонки або сторінки, збивають читача з пантелику, оскільки обіцяну ними тему доводиться шукати десь в іншому місці.

Текст, поміщений у рамку, потрібно обмежувати відбивками з обох сторін, щоб рядки не торкалися ліній.

 

Робота редактора і, зокрема, читання коректури також потребує підвищеної уваги деталей. Програми автоматичної перевірки орфографії, наприклад, пропускають правильно написані, але неправильно вживані слова, оскільки не здатні аналізувати зміст тексту.

 

Необхідно, щоб перед відправкою до друку, роботу прочитали кілька коректорів, для виявлення помилок, орфографічних та синтаксичних помилок.

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови прямого посилання на basov.com.ua

Kyiv

Ukraine

лого basov